Pracowita zima

Wiosna, cieplejszy wieje wiatr…

I tak minęła nam zima, na dworze (w Małopolsce czytaj NA POLU) coraz cieplej i na pewno niektórzy zadają sobie pytanie A CÓŻ TAM W ARCHEO.

Otóż w Archeo praca wre. Nasi koledzy nie zmarnowali tego zimowego czasu. Intensywnie pracowali nad podwoziem i wnękami Limka. Oto jak teraz to wygląda:

img 4269 img 4277

img 4283

img 4308 img 4333

W czasie remontu nasz limek został również doposażony w fotokarabin.

img 4345

VIII Bal Grupy Archeo

W tym roku bal „Grupy Arche Łask”, który jest podsumowaniem całorocznej działalności oraz czasem podziękowań dla SPONSORÓW, osób wspierających jak i wyróżniających się pracą na rzecz Stowarzyszenia przypadł na dzień 10 lutego będącego jednocześnie ostatnią sobotą karnawału 2018 roku.

f34a5625    f34a5570

Poniżej zamieszczamy krótką relację z tego jakże znamienitego wydarzenia, w której chcielibyśmy jeszcze raz serdecznie podziękować wszystkim naszym przyjaciołom, którzy wspierają naszą działalność nie tylko słowem ale i czynem.

f34a5562         f34a5576a

Bal rozpoczął się, jak to już u „Archeologów” w zwyczaju odegraniem, odśpiewaniem a dla niektórych wysłuchaniem „Marszu Lotników”, po którym nastąpiła ceremonia otwarcia VIII Balu Stowarzyszenia Entuzjastów LotnictwaGrupa Archeo Łask” oraz wręczenie wyróżnień i nagród. Honorowym Gościem tegorocznego Balu był Prezes PGE Pan Sławomir Zawada z małżonką Anną.

Jak zwykle ogromną pomoc przy odrestaurowaniu samolotów należących do kolekcji wniósł Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych, który był reprezentowany przez panów: Krzysztofa Golusa i Zbigniewa Matuszczaka. To na Ich ręce złożyliśmy gorące podziekowania za całokształ dotychczasowej współpracy, chociażby przy odrestaurowaniu TS-11 "Iskra" o czym można przeczytać we wczesniejszych relacjach.

PGE Bełchatów, naszego drugiego SPONSORA, który wydatnie przyczynił się do odrestaurowania MiG-a-21MF reprezentowali Panowie: Sławomir Zawada, Marek Ciapała, Marian Raińczuk oraz Włodzimierz Sarnecki. W tym miejscu wyrażamy Panom ogromna wdzięczność za pomoc w naszej działalności!

Musimy wpomnieć jeszcze o jednej osobie, która przyczyniła się ogromnie do renowacji kolejnego płatowca z naszej kolekcji. Osobą tą jest Przezes firmy JASZPOL Pan Krzysztof Jaroszewicz, którego gościliśmy na balu wraz z małżonką. Szanowny panie Krzysztofie - dziękujemy z góry za wsparcie naszej działalności.

Nagrody i wyróżnienia wręczali:

I Zastępca Dowódcy Generalnego DGRSZ Pan Jan Śliwka,

Dowódca COP-DKP Pan Dariusz Malinowski – w Jego imieniu d-ca DGRSZ,

Dowódca 2.SLT – Pan Jacek Pszczoła,

Dowódca 32. BLT – Pan Robert Gurzęda,

Przedstawiciele Browaru Staropolskiego ze Zduńskiej Woli - Pan Marek Łycyniuk oraz Pan Maciej Kozłowski,

Przedstawiciele Zarządu Stowarzyszenia „Grupa Archeo Łask”.

Po części oficjalnej przyszedł czas na poczęstunek przy stołach przybranych w zimową scenerię oraz zabawę, do której przygrywała nam kapela „Manek Bend”.

f34a5565    f34a5566

f34a5559

Szczególne podziękowania w imieniu członków "Grupy Archeozłożył Zarząd Pani Hannie Dudka, za mozolną i nieocenioną wręcz pracę przy dokumentowaniu działań Stowarzyszenia w postaci naszej Ksiegi Pamiatkowej. Haniu, z całego serca dziekujemy za Twoje zaangażowanie w dokumentowanie tak historii jak i dnia dzisiejszego naszego Stowarzyszenia.

f34a5825    f34a5827

W tym miejscu należy także wymienić szczególnych gości, którzy "silną" grupą damsko-męską zaszczycili nasz bal. Byli to oficerowie sojuszniczych Sił Powietrznych USA, którzy stacjonują na co dzień w Polsce w ramach Av Det.

Jak co roku Bal „Grupy Archeo Łask” ma swoich bohaterów w postaci samolotów należących do kolekcji zgromadzonej na terenie 32.BLT. Tym razem były to dwa samoloty: MiG-21MF oraz TS-11 „Iskra”, które przy wydatnej pomocy SPONSORÓW i wkładzie pracy członków jak i sympatyków Grupy zostały odrestaurowane w 2017 roku. Z tego powodu charakterystyczny tort w postaci samolotu – „bohatera” balu był tym razem podwójny…, a nawet potrójny, gdyż samoloty jako para dyżurna ochraniały trzeci tort symbolizujący lotnisko 32.BLT w Łasku, które jest miejscem „stacjonowania” kolekcji samolotów będących pod opieką „Archeologów”.

f34a5898    f34a5900

f34a5896

f34a5993

Nie mogło zabraknąć również zdjęcia grupowego uczestników balu, ale czy wszyscy zdążyli - ale jak zwykle fotograf się nie wykazał!!!

f34a5940

f34a5948

A tu trochę zdjęć:

I jeszcze jeden katalog:

Andrzejki 2017

img 3962

Nie samą pracą żyje człowiek, choćby i nawet była pasją.

Uważni czytelnicy naszej strony internetowej  potwierdzą, że pomimo pasji jaka nas łączy jednak potrafimy oderwać się od rzeczywistości i  oddajemy się przyjemnościom. I tak rok zaczynamy tradycyjnym BALEM Grupy ARCHEO, wiosną grupowo myjemy samoloty by przygotować je do sezonu „wycieczkowego”, latem rodzinnie płyniemy z nurtem Wisły natomiast późną jesienią świętujemy imieniny Andrzeja.

Tak właśnie kończymy ten rok 2017. W sobotę 25.11. w przededniu  Andrzejek  spotkaliśmy się by zapomnieć o codziennych problemach i oddać się zabawie. I tu nieskromnie przyznamy, że nam się to skutecznie udało. img 3965  img 4021

"Mimozami jesień się zaczyna ..."

Na pierwszy dzień jesieni 2017 roku Grupa ARCHEO Łask miała zaplanowany REJS PO WIŚLE. Jak co roku na pokładzie statku wycieczkowego  gościli nas Państwo Pielasińscy. W bieżącym roku rejs był realizowany największym statkiem Żeglugi Wyszogrodzkiej – Marianną.

img 3582

Gdyby to miała być relacja z wyjazdu do Płocka to powinno to wyglądać tak:

06:41 – odjazd autokaru spod Klubu w Łasku

07:04 – pierwszy toast

07:11 – pierwszy „kawał” opowiedziany przez Jana

img 3816

Ale kończymy z tą wyliczanką. W deszczowu , z prognozą poprawy pogody, w rodzinnej atmosferze szybko nam minęła podróż do Płocka. Szybkie zamustrowanie się na statku, poznanie co nam wolno a co nie i ruszamy. Poziom wody wysoki a jeszcze deszcz, wody coraz więcej i w oknach kabiny pasażerskiej z każdą chwilą jakby wody przybywało. Nie ma strachu, jesteśmy w rękach FACHOWCÓW. A potem tylko zabawa, zabawa i zabawa. I w takiej atmosferze dotrwaliśmy do krótkiego recitalu Andrzeja Dąbrowskiego grupy ARCHEO. Gdy z głośników rozbrzmiewały Do zakochania jeden krok, Zielono mi i kolejne bisy nie wiadomo kiedy dobiliśmy do nabrzeża w Płocku.

W takim nastroju niestety przesiedliśmy się do autobusu i została już tylko podróż powrotna.

W Łasku wszyscy zgodnie oceniliśmy, że takie wspólne wypady są ważne. Każdemu potrzebne są chwile oderwania się od codzienności a jeśli te momenty spędzamy w gronie przyjaciół to cóż więcej potrzeba. Jeśli nic nie wydarzy się w ciągu najbliższego roku to pozostaje mieć nadzieję, że za rok znów zawitamy na pokładzie jednego ze statków Żeglugi Wyszogrodzkiej.

A wracając do mimozy - proszę wysłuchać tej pięknej piosenki Czesława Niemena ( TU ) oglądając fotorelację z wypadu do Płocka.

Oblot MF-a i Iskry

img 3459

Jakkolwiek w czasie Święta 32. BLT nastąpił pierwszy publiczny pokaz odrestaurowanych  MiG-a 21 MF i Iskry to zwyczajem lat poprzednich w dniu 15.09.2017. na lotnisku dokonano ich „oblotu”. Tego dnia członkowie Grupy ARCHEO Łask wraz z zaproszonymi gośćmi wspólnie podziwiali pracę wszystkich którzy przyczynili się do odnowienia „6715” i „1229”. Jak zwykle znaczącą większość pracy włożyli Piotrek i Mirek niemniej jednak słowa uznania należały się wszystkim biorącym w tym udział. „Oblot” to również okazja do rewanżu ze strony Grupy ARCHEO Łask tym, dzięki których działaniom i zaangażowaniu „łatwiej nam” przy pracy nad kolejnymi samolotami i działaniami statutowymi. Jest to również moment, w którym możemy odwdzięczyć się wręczając okolicznościowe tablo z sylwetką samolotów. W tym roku o grafiki zadbał nasz kolega Andrzej Olejniczak – Andrzeju dziękujemy.

img 3462

Tablo z sylwetką MiG-a 21 MF otrzymali gen. dywizji pilot Jan Śliwka (w odpowiedzi wspominał godziny lotu jakie spędził na pokładzie „ołówków”), Marek CIAPAŁA – Dyrektor Oddziału PGE GiEK SA Oddział Elektrownia Bełchatów, Marian RAINCZUK – Dyrektor Oddziału PGE GiEK SA Oddział Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów i Włodzimierz SARNECKI – Zastępca Dyrektora Oddziału KWB Bełchatów, Dyrektor Techniczny. Loty na TS-11 Iskra wspominali piloci tego samolotu – Panowie gen. dywizji pilot Zbigniew BIELEWICZ i mjr pilot Paweł WÓJCIK razem z przedstawicielami ITWL – Panami profesorem dr hab. inż. Mirosławem NOWAKOWSKIM i ppłk rez. Krzysztofem GOLUSEM.

img 3469  img 3472

img 3479  img 3484

img 3527

Każdy „oblot” to czas wspomnień i wymiany poglądów zebranych gości i członków grupy ARCHEO. Tak też było w piątek. W ciepłych słowach oceniono pracę Stowarzyszenia ze szczególnym naciskiem na pracę Grupy dla społeczeństwa Łasku. Wszak dzięki naszej pracy zachowano tak ważne konstrukcje dla historii polskiego lotnictwa jak TS-8 Bies czy I-22 Iryda. Spotkanie przy samolotach to również możliwość wspólnych zdjęć przy wystawionych samolotach. Spotkanie na lotnisku zakończyło się wpisem do Kroniki Stowarzyszenia i wspólnym grupowym zdjęciem. Dalsza część spotkania odbyła się w zajeździe Jamboł. Tam do grona wyróżnionych dołączyli reprezentujący Stowarzyszenie „KABAR” z Łodzi Panowie Zdzisław JACEK – Prezes Stowarzyszenia i Zbigniew WANDZEL – Członek Zarządu.