Mi-24D "016"

Mi-24 D w kolekcji „Grupy Archeo”:

Śmigłowiec szturmowy Mi-24D nr fabryczny A1016 n/b „016” został wyprodukowany w lipcu 1978 roku i dostarczony do Polski (37.PŚT) we wrześniu tego samego roku. Remont główny został przeprowadzony w zakładach w ZSRR (wszystkie śmigłowce z pierwszej dostawy przeszły remont od 1982 roku do 1985 roku). W maju 2000 roku śmigłowiec został spisany ze stanu i przekazany do WSOSP w Dęblinie jako eksponat wystawienniczy. Od 2011 roku znajduje się na stanie Centralnego Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie.

O historii powstania, rozwoju konstrukcji oraz zastosowaniu w lotnictwie spod znaku "Biało-czerwonej Szachownicy" możecie Państwo przeczytać w osobnym artykule.

Mi-24D n/b "016" po zakończeniu służby w 49. PŚB w Pruszczu Gd. został przekazany jako eksponat 1.OSL w Dęblinie.

I już na ziemi łaskiej

 

29.09.2013.

 

 

18.06.2014.

 

Po zakończeniu prac nad samolotem MiG-23MF przyszedł czas na śmigłowiec Mi-24 nr 016.

Na zdjęciach można zobaczyć stan wyjściowy w jakim znajduje się obecnie śmigłowiec.

Nasz ambitny plan zakłada zakończenie renowacji w przyszłym roku, czy się to uda...........zobaczymy.

 

 

06.07.2014.

 

Powoli ale systematycznie kompletowane są tablice przyrządów pierwszej i drugiej kabiny śmigłowca.

Ponadto uprzątnięto ze śmieci i ptasich gniazd przedział przekładni głównej.

 

 

 04.10.2014.

 

Panele kabin nabierają kształtu

 

13.11.2014.

Kabina nabiera kształtu, anteny jak nowe a szyba "prosto od szklarza"

 

16.12.2014.

Kabina pilota też jak nowa.

 

02.01.2015.

Nasz Mi-24 ma swoje ŻĄDŁO. Działko niebawem (jeszcze w styczniu) zostanie zainstalowane o czym na pewno powiadomimy. A oprócz tego kolejne widoki na kabinę. Prawda że piękna?

 

27.01.2015.

 

 

27.02.2015.

 

 

10.03.2015.

Nasi koledzy bardzo intensywnie pracują w zimie. Mi-24 ma nawet "ubranko". A jaki piękny we wnętrzu. Zobaczcie sami.

 

23.03.2015.

Po zakończeniu prac związanych z renowacją obu kabin oraz przedziału desantowego, przyszedł czas na przetransportowanie Mi-24 do miejsca gdzie będzie się można zająć odnawianiem przekładni oraz malowaniem kadłuba.

Wykorzystując jeden z pierwszych w tym roku słonecznych i ciepłych dni, śmigłowiec wyjechał z hangaru do miejsca, z którego wyłoni sie dopiero na uroczysty "Oblot".

 

03.04.2015.

Odnowiony został wirnik śmigła ogonowego oraz pokryty farbą podkładową cały płatowiec.

 

08.05.2015.

A tak wyglądają wnęki podwozia w trakcie renowacji.

 

11.06.2015.

Przekładnia główna po odrestaurowaniu trafiła na swoje pierwotne miejsce.

 


31.07.2015.

 

Malowanie płatowca - ostatnia sesja zdjęciowa, kolejna po zakończeniu prac.