Samolot szkolno-bojowy TS-11 „Iskra” DF nr fab. 3H-1614 n/b „1614” został wyprodukowany w zakładach PZL Mielec w grudniu 1976 roku jako 14 egzemplarz XVI serii produkcyjnej.

W tym samym roku został wpisany na stan 32.PLRT w Sochaczewie, gdzie służył do czerwca 1993 roku (w trakcie eksploatacji przeszedł remont w WZL-2 w latach: 13.05.1991 – 31.03.1992).

Jednostką, która przyjęła na stan Iskrę „1614” był 7. P.LB-R z Powidza (2el), w którym pełniła służbę w latach: czerwiec 1993 – wrzesień 1998.

Kolejną jednostką, która przyjęła do eksploatacji Iskrę „1614” był 3. PLM z Krzesin – od 09.1998 do marca 1999 roku.

Po półrocznym użytkowaniu w 3.PLM TS-11 „Iskrę” wpisano również na pół roku na stan 41. PLM z Malborka, by od sierpnia 1999 roku powtórnie wpisać ją na stan 3.PLM w Krzesinach koło Poznania.

Stąd „1614” trafia 12 lipca 2000 roku do 10.PLM w Łasku, do pierwszego klucza eksploatacji płatowca i silnika w pierwszej eskadrze.

W styczniu 2001 roku jednostka została podzielona na 32. Bazę Lotniczą oraz 10. Eskadrę Lotnictwa Taktycznego.

TS-11 „Iskra” „1614”, która pomimo zmian strukturalnych w dalszym ciągu znajdowała się na stanie pierwszego klucza eksploatacji została wytypowana do otrzymania nowego okolicznościowego malowania.

Autorami projektu nowego malowania samolotu byli: dowódca pierwszego klucza eksploatacji porucznik Dariusz Jakubczak, który opracował dwa pierwsze schematy oraz  technik chorąży Piotr Polit, który opracował trzeci schemat:

1) „Iskra” z płonącymi krawędziami natarcia skrzydeł oraz dziobem samolotu,

2) „Iskra” pomalowana na wzór rekina (szczęka, oczy i skrzela na dziobie samolotu),

3) „Iskra” pomalowana na wzór smoka (łuski na całym płatowcu oraz głowa smoka na dziobie samolotu). 

Ostatecznie dowództwo zatwierdziło i skierowało do wykonania drugi schemat malowania.

Prace malarskie przeprowadzili na początku 2001 roku st. chor. sztab. Piotr Polit i por. Dariusz Jakubczak.

Pierwszy lot w nowym malowaniu TS-11 „Iskra” n/b „1614” wykonała w czerwcu tego samego roku. W takich barwach samolot latał w Łasku do początku 2004 roku, kiedy to został przekazany na remont do WZL-3 w Dęblinie, gdzie stracił swoje piękne malowanie.

Po remoncie „1614” już nie wróciła do 10.elt, gdyż piloci jednostki zostali wytypowani do przeszkolenia na wielozadaniowe F-16, zaś niektórzy z nich kończyli przygodę z lotnictwem na TS-11, ale już w Dęblinie. Po remoncie płatowiec został wpisany na stan 1. OSL, gdzie służy do chwili obecnej; od stycznia 2011 roku w 41.BLotSz w Dęblinie.

Zdjęcia łaskiego "Rekina" udostępnione przez Pana Piotra Dubownika