Samolot myśliwsko-bombowy Su-22M4 nr fab. 30407 n/b „3407 został wyprodukowany w marcu 1986 roku i w tym samym roku dostarczony do Polski do 7. PLB-R w Powidzu, III eskadry lotniczej. Samolot był przystosowany do przenoszenia zasobnika rozpoznawczego KKR-1.

Po rozwiązaniu 7. PLB-R (na bazie 7. PLB-R powstała 21.BL od 2002 r. 33. BL oraz 6.elt i 7.elt) maszyna wpisana na stan 6.elt do momentu zmiany przynależności eskadry i związanym z tym przezbrojeniu na samoloty wielozadaniowe F-16.  6. Eskadra Lotnictwa Taktycznego była kontynuatorką tradycji 6. PLM-B z Piły, dlatego też planowano używanie pilskiego godła w postaci „Latającego Tygrysa” na samolotach będących na stanie eskadry. W 2003 roku (wrzesień) szkolno-bojowa Su-22 n/b „707” została zaprezentowana w tygrysim malowaniu wykonanym przez techników 6.elt.  Od 2006 roku 6.elt rozpoczęła działania na lotnisku w podpoznańskich Krzesinach obok 31. BL i 3.elt. W tym kształcie 6.elt funkcjonowała do 31. 03 2008 roku, by po kolejnej restrukturyzacji jednostek lotniczych WP zostać od 1 kwietnia 2008 roku integralną częścią 31. Bazy Lotnictwa Taktycznego.

Na przełomie lipca i sierpnia 2008 roku do 32. BL w Łasku sprowadzono samolot myśliwsko-bombowy o zmiennej geometrii skrzydeł Su-22 nr takt. „3407”, który wcześniej był na stanie 7.elt z Powidza. Maszyna z małym wyjątkiem przez całą swoją „lotniczą przygodę” na polskim niebie służyła na lotnisku w Powidzu w tamtejszych jednostkach rozpoznawczych, a także była jedną z maszyn tego typu, na których w latach 1997-2000 latał płk dypl. pil. Władysław Leśnikowski – pomysłodawca założenia kolekcji. Dodatkowo warto wspomnieć, iż samolot w okresie służby kilka razy odwiedził łaskie lotnisko – dwa razy podczas święta jednostki w 1999 i 2000 roku, dwa razy podczas ćwiczeń w 1992 i 1998 roku oraz podczas awaryjnego lądowania z powodu złych warunków atmosferycznych na lotnisku macierzystym. I chociaż Su-22 n/b „3407” nigdy nie służyła w 6. PLM-B w Pile to będąc już jako eksponat „Grupy Archeo” w Łasku otrzymała „Pilskiego Tygrysa” jako godło naniesione na dziobie prawej burty samolotu. Obecnie maszyna jest w trakcie odnowy powłoki lakierniczej. W 2012 roku dodatkowe zbiorniki podkadłubowe otrzymały "Rekinie Szczęki".

Su-22 "3407" jako eksponat piknikowy.

O historii powstania, rozwoju konstrukcji oraz zastosowaniu w lotnictwie spod znaku "Biało-czerwonej Szachownicy" możecie Państwo przeczytać w osobnym, opisowym artykule.