Samolot MiG-29A nr seryjny 2960525118 został dostarczony lotnictwu wojskowemu Niemieckiej Republiki Demokratycznej w lutym 1988 roku razem z 19 samolotami w wersji bojowej i czterema szkolno-bojowymi. Dostawy nowych myśliwców dla NAL NRD producent realizował przez cały 1988 rok (rozpoczęły się w lutym a zakończyły w grudniu). W czasie służby w lotnictwie NRD maszyna otrzymała numer burtowy „669”. Po zjednoczeniu Niemiec wszystkie samoloty zostały wcielone do Luftwaffe z nowymi numerami taktycznymi. Ex enerdowski  "669" otrzymał numer burtowy „29+08”. MiG-29G n/b „29+08” został dostarczony do WZL nr 2 w Bydgoszczy w kwietniu 2004 roku i otrzymał polskie znaki oraz n/b „4112”. Choć maszyna otrzymała biało-czerwone szachownice oraz numer taktyczny nie wykonała ani jednego lotu, a do Dęblina trafiła drogą kołową. Samolotu nie wcielono do eskadry w Malborku, ze względu na znaczne zużycie płatowca i został  przeznaczony na pomoc naukową. Zanim samolot trafił do Łasku przez cztery lata służył do szkolenia inżynierów.

MiG-29A został przetransportowany z 1.OSL Dęblin, gdzie służył jako pomoc naukowa w lipcu 2009 roku. Już na terenie lotniska w Łasku został wyposażony w silniki, które podczas pobytu w szkole były zdemontowane.

MiG-29 "4112" w Łasku - galeria

O historii powstania, rozwoju konstrukcji oraz zastosowaniu w lotnictwie spod znaku "Biało-czerwonej Szachownicy" możecie Państwo przeczytać w osobnym, opisowym artykule.