Aktualności

Kolejna porcja zdjęć dokumentujących postępy prac przy MiGu-29 "4112".  Po galeriach oprowadzi pomocnik Prezesa - starszy malarz Franek.

Na początek zaczniemy od wnęk. Pierwsza galeria pokazuje wygląd wnęki podwozia głównego na eksploatowanym MiG-u należącym do 23. BLT.

Kolejna prezentuje wnękę podwozia głównego "naszego" MiGa i proces jej kompletowania.

W kolejnej prezentujemy wygląd powłoki lakierniczej - fragmenty ostatecznego kamuflażu oraz numer taktyczny i szachownice.

Ostatnia galeria to detale przygotowane do zabudowy oraz druga wnęka przed kompletacją.

 

Wszystkie zdjęcia "Archeo"

Dzięki uprzejmości dowódcy 22. BLT płk. pil. mgr. inż. Mirosława Zimy przedstawiciele „Archeologów” mieli okazję „podglądać” przez obiektywy aparatów pilotów z 22. i 23. BLT podczas dnia lotnego na lotnisku w Malborku. Piloci i samoloty należące do 23. BLT z Mińska Maz. przebazowali się do Malborka na okres od 13 do 29 lipca, skąd wykonywali zadania szkolne w obrębie stref lądowych jak i morskich.

Lotnictwo wojskowe RP użytkuje samoloty MiG-29A/UB od 1989 roku, kiedy to pierwsze maszyny tego typu wpisano na stan ówczesnego 1. PLM z Mińska Mazowieckiego, którego tradycje przejęła 23. Baza Lotnictwa Taktycznego. Do 1. PLM dotarło w latach 1989-1990 12 nowych maszyn. W 1995 roku na stan 1. PLM wpisano kolejnych 10 samolotów – tym razem używanych przez lotnictwo Republiki Czech, które odkupiono za 11 nowych śmigłowców PZL W-3 „Sokół”. Drugą jednostką, która została wyposażona w samoloty Mikojana była 41. elt z Malborka, gdzie w 2005 roku rozpoczęto eksploatację 14 z 23 ex-niemieckich maszyn odkupionych w 2004 roku od Luftwaffe. Po zakończeniu restrukturyzacji lotnictwa wojskowego RP (połączono bazy lotnicze z eskadrami lotnictwa taktycznego) samoloty znalazły sie na stanie 22. BLT z Malborka.

Poniżej prezentujemy krótki foto-reportaż z wizyty:

 

 

W trakcie ponad 30-letniej eksploatacji utracono bezpowrotnie cztery maszyny w wyniku awarii, z których jedna zakończyła się śmiercią pilota. Kilka maszyn zostało wycofanych z eksploatacji lub w ogóle nie weszło do użytku. Były to przede wszystkim maszyny ex-niemieckie, z których jedna o numerze taktycznym „4112” znajduje się na stanie „Grupy Archeo Łask”.

 

I najnowsze zdjęcia autorstwa Leszka Jóźwika z postępu prac przy naszym MiG-u. Kompletowanie wnęk podwozia głównego nabiera tempa.

 

Kolejna dokumentacja zdjęciowa autorstwa Leszka Jóźwika z postępu prac renowacyjnych naszego MiG-a

 

Na początku lipca "Archeolodzy" rozpoczęli żmudny proces malowania MiGa-29 właściwymi farbami. Poniżej prezentujemy kilka zdjęć z tego procesu.

 

Zdjęcia Leszek JÓŹWIK